Sunday, 21 October 2012

Strawberry

Apabila bercerita tentang strawberry, secara automatik orang akan fikirkan Cameron Highlands. Kan banyak lagi buah ada kat Cameron Highlands? Tetap jugak nak sebut STRAWBERRY-CAMERON HIGHLANDS. 

Kehijauan ladang teh di Cameron Highlands

Apa kelebihan buah strawberri ini? Warna buah strawberry yang merah menyala ni sungguh menggoda. 

Lazatnya

Kenapa buah strawberry berwarna merah? Tidak berwarna biru? Haaa... Sebenarnya ada buah strawberry dah ada yang berwarna biru. Saintis telah pun hybrid jadi warna biru.

Lazatnya strawberry yang colour biru kan ?

Berbalik kepada topik tadi. Kenapa strawberry warna merah atau biru? Kerana ada satu bahan dalam tumbuhan dan buah-buahan yang memberi warna kepada buah tadi, (also known as anthocyanin). Bahasa Melayu nya ialah antosianin. 

Inilah formulasi antosianin

Ciri-ciri atau keistimewaan anthocyanin adalah ia mempunyai anti-oksidan yang amat tinggi. Jadi, apa kaitan anthocyanin dengan strawberry ni? Mestilah ada kaitan wahai pembaca sekalian.

Dalam buah strawberry terdapat beberapa jenis anti-oksidan. Ciri-ciri yang unik ni la yang boleh meneutralkan radikal bebas, beri perlindungan kepada jantung, beri kecerdasan otak dan yang paling best ia bersifat anti-aging (anti-penuaan). Ada ciri-ciri yang melambatkan proses penuaan. 

Isu penuaan kini mampu diatasi


Strawberry adalah salah satu buah-buahan yang terkandung dalam Optiberry. Kelebihan yang ada pada buah strawberry ni la yang membuatkan Optiberry ni senang cerita memang POWER la! Disebabkan Optiberry mempunyai KAJIAN SECARA SAINTIFIK BERDASARKAN PRODUK OPTIBERRY SENDIRI maka itu yang membezakan Optiberry dengan yang lain. Produk-produk lain kebanyakannya hanya menceritakan kelebihan berdasarkan bahan-bahan mereka. Bukan berdasarkan produk mereka. 

ni la antara kajian saintifik tentang Optiberry tu 

Sampai di sini sahaja topik berkenaan strawberry. Selebihnya akan diupdate lagi. 



p/s: nak tau info lebih detail tentang Optiberry, boleh check pada entry bertajuk Gaya Hidup Sihat

Friday, 19 October 2012

Kerjaya Bagi Yang Berminat


Terbuka kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk menjadi pengedar sah Optiberry. Anda boleh menghubungi no. hp admin. Pihak kami menyediakan training kepada yang berminat. 

Wednesday, 17 October 2012

Ramai Yang Tak Tahu


Tips Mengatasi Serangan Jantung Mendadak Jika Anda Berseorangan.

Cuba anda bayangkan situasi ini...

Jam menunjukkan 6:50 petang, anda sedang dalam perjalanan pulang dengan memandu kereta seorang diri.

Badan anda berasa tegang. Tiba-tiba anda merasakan kesakitan yang teramat di dada, dan mulai menjalar ke lengan dan dagu.
Anda mulai cemas. Jarak untuk anda sampai ke klinik/ hospital yang berdekatan lebih kurang 5 km. 



APA YANG HARUS ANDA LAKUKAN?

Anda pernah belajar cara melakukan CPR, tetapi tidak pernah diajar bagaimana cara untuk menolong diri-sendiri!

Di saat anda bersendirian dan terkena serangan jantung, bagaimana cara anda memberi bantuan kecemasan kepada diri sendiri?
Apabila jantung anda tidak berdenyut secara normal dan anda hampir pengsan, anda hanya mempunyai masa kira - kira 10 minit.
Selepas tempoh 10 minit, anda akan pengsan. 
Jika di sekitar anda tidak ada orang memberi bantuan kecemasan anda harus menggunakan 10 saat yang singkat ini untuk berusaha menolong diri sendiri.



APAKAH CARANYA?

Jawapannya:
·  Jangan panik. Anda harus berbatuk terus dengan sekuat tenaga.
·  Setiap kali sebelum batuk, anda harus tarik nafas dalam - dalam.
·  Kemudian berbatuk dengan kuat-kuat, dalam-dalam dan panjang-panjang (seperti hendak mengeluarkan kahak yang berada dalam dada).
·  Setiap selang dua saat, anda harus tarik nafas sekali dan batuk sekuat hati sehingga bantuan kecemasan tiba, (atau sehingga anda berasa denyutan jantung sudah kembali normal baru boleh berehat)

Tujuan tarik nafas: untuk memasukkan oksigen ke dalam paru-paru.
Tujuan batuk: untuk menekan jantung agar berlaku peredaran darah
Menekan jantung juga dapat membantu denyut jantung kembali normal
Apabila menggunakan bantuan seumpama ini, pesakit mempunyai peluang untuk diselamatkan di hospital

Sila sampaikan kepada orang lain cara bantuan kecemasan serangan jantung ini.
Mungkin saja dapat menolong mereka!
Serangan jantung boleh saja menyerang semua peringkat umur.

Pengambilan Optiberry secara konsisten dapat membantu orang ramai mencegah serangan jantung kerana ia mampu memberikan perlindungan kepada kardiovaskular. 

Terdapat 2 jenis kolestrol secara umum. Bahasa mudahnya adalah good cholestrol (HDL) and bad cholestrol (LDL). High-density lipoprotein (HDL) dikatakan bagus dan Low-density lipoprotein (LDL) dikatakan tidak bagus. Tetapi even LDL yang dilabelkan tidak bagus adalah tidak membahayakan kecuali apabila ia telah disintesis.

Salur darah yang normal tidak mempunyai sebarang plak pada dinding salur darah tersebut.  Tetapi apabila berlaku serangan radikal bebas pada dinding salur darah, ia menyebabkan berlaku injury kepada dinding dalam tadi. Jadi secara semula jadi untuk melindungi kecederaan tadi, dihasilkan cholestrol (LDL). Sintesis ini yang menyebabkan terjadinya plak. Plak ini yang akan menyumbatkan salur darah manusia dan seterusnya menyebabkan masalah kardiovaskular.

Serangan jantung yang pertama selalunya merupakan serangan jantung yang terakhir. Kebanyakan pesakit yang survived daripada serangan jantung patut mengambil iktibar daripada serangan jantung tersebut. Mereka sepatutnya mengubah gaya hidup mereka yang kurang sihat itu. 

Optiberry. Revolusi Gaya Hidup Masa Kini.


Monday, 1 October 2012

Gaya Hidup Sihat



Adakah ANDA sedang menderita dengan pelbagai penyakit seperti di bawah?


Kanser ie : Payudara / Rahim / Prostat  (dll)          
Sakit Jantung
Kencing Manis
Tekanan Darah Tinggi
Alzheimer
Otot Jantung Lemah
Arthritis & Rheumatic
Gangguan Pundi, Hempedu & Hati
Gout
Masalah Sistem Kardiovaskular
Haid tidak Normal
Jangkitan pada saluran Air Kencing
Menopause
Mata Letih & Kering
Glaukoma/ Katarak
Kurang Selera Makan
Kekurangan Vitamin C
Inflamasi pada mata
Rabun Jauh & Dekat
Kolestrol Tinggi
Rabun Malam & Silau
Sistem Imun Rendah
Selsema & Batuk
Sinus/ Resdung
Alergik & Radang
Pengurangan Kolagen
Masalah Penghadaman
Masalah Kulit (Penuaan)
Masalah Gusi & Gigi
Bengkak & Sakit Sendi
Saluran darah penuh Toksin
Daya Ingatan & Halafan yang Rendah
Batu Karang
              










Gaya Hidup Sihat Dengan OptiBerry!!!




OPTIBERRY adalah campuran unik ekstrak blueberry liar, strawberi, kranberi, bilberi liar, elderberi dan biji raspberi. Setiap ekstrak beri mempunyai sifat-sifat anti-Oksida yang tinggi dan menyediakan tenaga paling optimum untuk badan kita. Setiap ekstrak berry mempunyai unik fisiologi dan biokimia, mempunyai fungsi yang berbeza dan membawa banyak manfaat, terutama bagi mata dan otak.







Semua jenis beri berkhasiat dan rendah kalori. Satu cawan strawberi mengandungi lebih daripada 100 mg vitamin C, hampir sama seperti secawan oren. Kita memerlukan vitamin C untuk fungsi sistem imun dan tisu perantara yang kuat. Strawberi juga menambah sedikit kalsiummagnesiumfolat dan kalium dan hanya 53 kalori. Satu cawan blueberry menawarkan sejumlah kecil vitamin C, mineral dan fitokimia untuk hanya 83 kalori. Cranberry juga memberikan sejumlah kecil vitamin C, mineral dan fitokimia tetapi hanya memberikan tenaga sebanyak 44 kalori sahaja. Satu cawan raspberi  pula menawarkan vitamin C dan kalium untuk 64 kalori.

Bukti saintifik yang semakin banyak menunjukkan bahawa beri yang kaya dengan anthocyanin memiliki banyak manfaat kesihatan dan kesan-kesan perlindungan.

 Ringkasan kajian dan manfaat beri-beri yang digunakan dalam OptiBerry




BAGAIMANAKAH OPTIBERRY ™ MENINGKATKAN PENGLIHATAN





Melambatkan kehilangan penglihatan dengan menghalang atau melengahkan semua umur masalah okular yang berkaitan seperti makula degenerasi, katarak, myopia dan hypermetropia, kekeringan dan jangkitan, terutamanya yang berkaitan kepada retina yang disebabkan olehciri-ciri anti-oksida mereka. 
Antosianin merangsang pengeluaran rhopdosine. Ini boleh mengurangkan keletihan mata dan memperbaiki penglihatan malam dengan membantu mata untuk menyesuaikan diri dengan keadaan malap dan gelap.Melegakan mata terikan: Antosianin membantu peredaran darah dan darah tambahan yang mengalir ke mata boleh melegakan ketegangan mata. Bertindak sebagai berkuasa
antioksidan dan radikal bebas penyapu jalan untuk mikroperedaran sokongan dan am kesihatan mata.






BAGAIMANAKAH OPTIBERRY ™ MENINGKATKAN OTAK
FUNGSI, MEMORY DAN MASALAH SUKAR UNTUK FOKUS




Optiberry ™ boleh mencegah dan menyembuhkan neurotik gangguan dengan mencegah degenerasi dan kematian neuron, sel-sel otak dan juga oleh memulihkan kesihatan saraf pusat sistem. Mereka juga menyembuhkan rosak  sel-sel otak dan tisu neuron dan menyimpan ingatan anda tajam untuk jangka masa yang panjang-panjang. 

BAGAIMANAKAH OPTIBERRY MENGGALAKKAN KESIHATAN SALUR KENCING?



                                                                            

Saluran kencing adalah sistem dalam badan yang bertanggungjawab untuk menapis bahan buangan dalam darah kita dan excreting sisa daripada badan kita.Apabila buah pinggang dan nefron penapis bahan buangan yang berlebihan yang telah diedarkan di seluruh badan, mereka kemudian dapat menjadikan bahan buangan yang berlebihan ke dalam air kencing.

Pembinaan koloni bakteria tertentu di sepanjang lapisan dinding dalaman saluran kencing adalah bertanggungjawab untuk jangkitan, menyebabkan keradangan, membakar sensasi semasa di laluan
air kencing dan lain-lain komplikasi.        


Optiberry ™ mengandungi sebatian yang terbentuk daripada polimer besar seperti molekul berat yang mempunyai beberapa sifat antibiotik dan akan mencuci bakteria sepanjang saluran, sekaligus mencegah jangkitan.




KESAN ANTI-PENUAAN
Optiberry ™ adalah pembina yang sangat berkesan imun dengan meningkatkan hemoglobin dan kepekatan oksigen dalam darah untuk meningkatkan sistem imun kita dan mencegah jangkitan. Apabila imuniti anda adalah kuat, anda tidak akan menghidap selesema, demam, cacar dan semua itu jahat virus dan bakteria penyakit berjangkit.Antioksidan meneutralkan radikal bebas yang boleh menyebabkan penyakit dan penuaan dalam badan
Optiberry ™ membawa anda sinar terang harapan, kerana ia adalah sarat dengan antioksidan. Kami
sel sentiasa dikepung oleh bentuk toksik oksigen yang telah terbukti mempunyai kuasa pemusnah yang sengit.Antioksidan ini membantu mencegah kanser dan mengurangkan risiko
penyakit kardiovaskular . Mereka juga membantu untuk mengekalkan kulit kelihatan lebih muda dan boleh mengurangkan kendur kulit.


SIAPA PERLU MENGAMBIL OPTIBERRY?  
  • Mereka yang sensitif kepada cahaya yang terang atau mempunyai kesukaran memandu pada waktu malam. 
  •  Mereka yang mempunyai mata berair atau smarty kerana penggunaan komputer yang kerap. 
  • Pelajar dan ulama yang terlibat dalam banyak aktiviti mental. 
  • Orang tua atau orang-orang yang berjuang untuk membaca cetakan halus pada akhbar. 
  • Mereka yang ingin mengelakkan aktiviti kanser
  • Mereka yang mahu merawat penyakit yg disenaraikan diatas




 


Cara penggunaan OptiBerry

OPTIBERRY                                                        Sukatan
KANAK & REMAJA                
- 18 tahun ke bawah                                     2tablet 1/2kali sehari

ORANG DEWASA                  
- 19 tahun ke atas                                           2tablet 2kali sehari

ORANG BERPENYAKIT         
-  boleh mengambil                                        3/4tablet 2kali sehari

PENTING:
Jika berlaku sebarang tindakbalas hendaklah meneruskan pengambilan OPTIBERRY, jika tidak tahan dengan tindakbalas (healing crisis) maka, boleh mengurangkan dosej.
-Tambahkan dosej pada kadar berperingkat-peringkat jika masih tidak menunjukkan kesan terhadap penyakit.
-Untuk penyakit tahap kronik seperti kencing manis, buah pinggang, asma, dan kulit, kadar dosej boleh ditingkatkan sehingga 6/8 dosej

Berapa harga sebotol Optiberry?



TESTIMONI PENGGUNA

BATU KARANG HILANG,GATAL-GATAL DAN BERAT BADAN MENURUN.



LEBIH BERTENAGA, MENGURANGKAN KELETIHAN DAN PENGLIHATAN LEBIH JELAS


BENGKAK KAKI HILANG,OTAK LEBIH CERDAS,PENGLIHATAN BERTAMBAH BAIK



SAKIT TEKAK DAN SELSEMA HILANG, BADAN LEBIH BERTENAGA DAN SEGAR



SAKIT TEKAK DAN SELSEMA HILANG, BADAN LEBIH BERTENAGA DAN SEGAR 

SELSEMA DAN PELAT DAPAT DIATASI



KEHILANGAN KAKI KIRI DISEBABKAN KENCING MANIS, KAKI KANAN DAPAT DISELAMATKAN DENGAN OPTIBERRY

KECERDASAN MINDA DAN BADAN BERTAMBAH

KULIT BERTAMBAH CERAH, MENINGKATKAN KECERDASAN 


SAKIT KAKI HILANG

LEBIH FOKUS DALAM PEMBELAJARAN

KUKU CENGKAM (BENGKAK DAN BERNANAH) DAPAT DIATASI


MENGHILANGKAN PENAT DAN STRESS

RABUN DEKAT DAN MATA BERAIR BERTAMBAH BAIK, MATA LEBIH SEGAR

Friday, 21 September 2012

Manfaat Optiberry

Perkongsian daripada En. Shahrool yg telah mengambil Optiberry

*KESAHNYA BEGINI*
Saya buntu mencari penyelesaian masalah demam yg dihadapi semenjak 2 hari yang lepas. Saya telah mengambil ubat di klinik, pil tambahan yg dijual di farmasi dan air penyejuk badan namun tidak berhasil. Saya jenis org yang susah demam tapi bila sekali terjadi memang mengambil masa yang agak lama untuk pulih sebelum ini. Setelah saya mengamalkan pengambilan OPTIBERRY sebanyak 4 biji sehari bermula semalam, alhamdulillah hari ini saya kembali beransur pulih. Setelah saya bangun daripada tidur, peluh saya mula keluar dengan banyaknya sehingga baju saya basah. 



Mak saya juga telah mencubanya kerana beliau mengalami penyakit kulit sensitif di bahagian kaki yang telah menyebabkan kakinya menjadi seperti kesan lebam dan bernanah. Pelbagai cara telah dicuba seperti berubat cara tradisional, rawatan elektrik dan pengambilan ubat di farmasi sehingga menelan belanja yang tinggi. Sejak mengamalkan OPTIBERRY selama 3 minggu (yg berharga RM168 sebotol), kini kesihatan mak saya telah pulih. Nanah telah hilang dan kulit kembali kering seperti sediakala cuma kesan parut yang belum hilang. Anyway perubahan yang sangat menakjubkan. Banyak testimoni yang telah berjaya setelah ramai yang mencubanya. Tq OPTIBERRY. Saya telah pun mencubanya. 
ANDA BAGAIMANA?




Bagaimana anda ingin mendapatkan optiberry??

SMS /HUBUNGI : 010-433 0329 (Zue) / 010- 2259525 ( Citiey) / 

0196482600 - dhira (selayang/ gombak/ ampang/ sungai buloh/ perak/ pulau pinang/ kedah/ perlis)

PELANCARAN OPTIBERRY


video

Enjoy this video~~~

http://www.youtube.com/watch?v=7X0KGPIhLb4


PELANCARAN OLEH YB DATO SERI ISMAIL SABRI YAAKOB 15 MAY 2011



SIJIL HALAL OPTIBERRY


SURAT PENGESAHAN DARI BAHAGIAN KESELAMATAN DAN KUALITI (KKM)



ADA SEBARANG PERTANYAAN?  

mulakan dengan bismillah

Assalamualaikum....

Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kerana rakan2 sudi singgah diblog ini..diharapkan blog ini dapat memberi manfaat dan informasi terkini kepada anda...
kami sgt menghargai jika ada sebarang pertanyaan atau comment dr rakan2 smua...

enjoy~~ (^_^)