Sunday 21 October 2012

Strawberry

Apabila bercerita tentang strawberry, secara automatik orang akan fikirkan Cameron Highlands. Kan banyak lagi buah ada kat Cameron Highlands? Tetap jugak nak sebut STRAWBERRY-CAMERON HIGHLANDS. 

Kehijauan ladang teh di Cameron Highlands

Apa kelebihan buah strawberri ini? Warna buah strawberry yang merah menyala ni sungguh menggoda. 

Lazatnya

Kenapa buah strawberry berwarna merah? Tidak berwarna biru? Haaa... Sebenarnya ada buah strawberry dah ada yang berwarna biru. Saintis telah pun hybrid jadi warna biru.

Lazatnya strawberry yang colour biru kan ?

Berbalik kepada topik tadi. Kenapa strawberry warna merah atau biru? Kerana ada satu bahan dalam tumbuhan dan buah-buahan yang memberi warna kepada buah tadi, (also known as anthocyanin). Bahasa Melayu nya ialah antosianin. 

Inilah formulasi antosianin

Ciri-ciri atau keistimewaan anthocyanin adalah ia mempunyai anti-oksidan yang amat tinggi. Jadi, apa kaitan anthocyanin dengan strawberry ni? Mestilah ada kaitan wahai pembaca sekalian.

Dalam buah strawberry terdapat beberapa jenis anti-oksidan. Ciri-ciri yang unik ni la yang boleh meneutralkan radikal bebas, beri perlindungan kepada jantung, beri kecerdasan otak dan yang paling best ia bersifat anti-aging (anti-penuaan). Ada ciri-ciri yang melambatkan proses penuaan. 

Isu penuaan kini mampu diatasi


Strawberry adalah salah satu buah-buahan yang terkandung dalam Optiberry. Kelebihan yang ada pada buah strawberry ni la yang membuatkan Optiberry ni senang cerita memang POWER la! Disebabkan Optiberry mempunyai KAJIAN SECARA SAINTIFIK BERDASARKAN PRODUK OPTIBERRY SENDIRI maka itu yang membezakan Optiberry dengan yang lain. Produk-produk lain kebanyakannya hanya menceritakan kelebihan berdasarkan bahan-bahan mereka. Bukan berdasarkan produk mereka. 

ni la antara kajian saintifik tentang Optiberry tu 

Sampai di sini sahaja topik berkenaan strawberry. Selebihnya akan diupdate lagi. 



p/s: nak tau info lebih detail tentang Optiberry, boleh check pada entry bertajuk Gaya Hidup Sihat

1 comment:

  1. maaf... saya sebagai admin blog ini... tidak lagi aktif sebagai agen optiberry

    ReplyDelete